Laatste bezoek, laatste lessen en tentamens - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu Laatste bezoek, laatste lessen en tentamens - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu

Laatste bezoek, laatste lessen en tentamens

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

27 Mei 2015 | Portugal, Lissabon

Oké, waar was ik gebleven? O ja, Tim kwam op bezoek! Hij bleef voor 10 dagen en we hebben genoten van de tijd samen. Het zomers weer was eindelijk aangebroken en we hebben onder andere lekker op het strand gelegen en gesurft. Super leuk om een keer te doen, maar ook één van de vermoeiendste dingen die ooit gedaan heb. Eerst warm lopen, rekken en strekken op het strand en vervolgens de bewegingen oefenen die je in het water moet doen. Als je dat eindelijk het water in mag, is dat natuurlijk niet zo verkoelend, want je hebt een wetsuit aan. Ik denk dat we wel zo'n twee uur in het water zijn geweest, overspoelt worden door golven, verder het water in en weer terug geslingerd worden, je board over de golven tillen en dan eindelijk een golf pakken om vervolgens zout water te happen :P Maar ik ga het zeker nog een keer doen. Alleen smeer ik dan m'n handen, voeten en gezicht in, want die waren fiks verbrand -.-

Tim heeft ook eindelijk mijn Portugese buddy Anastasia ontmoet en haar vriend João. We hebben vrij veel met hun opgetrokken in de tijd dat Tim er was. We zijn onder andere bij hun gaan barbecueën, wat bij hun wordt vormgegeven door veel verschillende soorten alcohol te halen en veel eten. Om een uur of 18 begonnen we en we hebben gegeten en gedronken tot laat op de avond :) Ook kwamen we erachter dat João erg van stroopwafels houdt. Zo erg dat we heel lang nog "Ik wil stroopwafel!" met Portugees accent hoorden, nadat we hem geleerd hadden hoe hij dat moest zeggen :P

Nadat Tim weg vloog (voor de laatste keer, yay!), heb ik op het vliegveld op Levita gewacht en wat gestudeerd. Levita bleef een week en samen hebben we vanalles ondernomen, de stad doorgelopen, strand, museum, sushi, geshopt en gestapt natuurlijk :) Je kunt hier erg interessante mensen tegenkomen hebben we gemerkt ;)

In de week dat Levita er was, had ik helaas nog aardig wat drukte van school met drie presentaties en een aantal deadlines voor opdrachten. Ze is er gelukkig zelf ook een dagje op uit gegaan om het kasteel hier te bezoeken. Verder heeft ze m'n school ook gezien en een aantal van de mensen hier ontmoet. Voor mij is dat ook heel leuk, voor iedereen die me komt bezoeken en ziet waar ik hier leef, waar ik naar school ga, met wie ik hier optrek. Als ik straks terug kom, snappen zij waar ik het over heb :)

Afgelopen vrijdag ging Levita weer terug en heb ik mijn laatste bezoek gehad. Tim komt 19 juni weer, maar dan blijft ie (!) en gaan we eind juni richting Porto en trekken we de maand juli door Portugal.

Vandaag heb ik mijn laatste les gehad en kan ik me nu vol op de tentamens gaan storten. Volgende week woensdag heb ik mijn eerste tentamen en volgende week vrijdag de tweede. Dan heb ik er nog één op 11 juni en één op 16 juni, de moeilijkste als laatst. Als het meezit, ben ik dan klaar en heb ik vakantie. Als het tegenzit, moet ik in de laatste week van juni nog herkansen. Of ik alles nou haal of niet, op 30 juni heb ik vakantie ;) Tegen die tijd zal ik nog wel een verslagje schrijven denk ik.

Voor nu ga ik even ontspannen en zo komen een aantal vrienden eten en daarna gaan we met een grote groep Erasmus-studenten vieren dat de lessen voorbij zijn :)

Ciao-ciao!

  • 27 Mei 2015 - 21:43

    Ronald:

    De laatste loodjes meid! Gelukkig zie je Tim over niet al te lange tijd weer!
    Succes en liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 3865

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Study Abroad @ Lissabon

Landen bezocht: