Easter break, midterms en dat soort dingen - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu Easter break, midterms en dat soort dingen - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu

Easter break, midterms en dat soort dingen

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

16 April 2015 | Portugal, Lissabon

De vakantie is helaas alweer bijna twee weken geleden en daarna had ik midterms. Nu die voorbij zijn heb ik weer de rust gevonden om een verhaaltje te schrijven.

Tim was tijdens Easter Break bij mij, 10 dagen samen waren ontzettend fijn. Omdat ik ook vrij was, hebben we lekker de omgeving van Lissabon kunnen verkennen. Steden in de buurt hebben we bezocht, we zijn naar het strand geweest en hebben een dag een auto gehuurd om langs de stranden aan de westkust te touren. Vanaf Cabo da Roca (het meest westelijke punt van Europa) zijn we richting het noorden gereden. Ontzettend leuk om te doen, want we voelden ons zo vrij! :) Naast de omgeving was er in Lissabon ook nog genoeg te zien, zelfs voor mij. Ik neem nu niet meer zoveel de tijd om er zelf op uit te trekken, dus met bezoek zie ik toch ook vaak weer nieuwe dingen. Één van de leukste dingen vond ik het om naar de dierentuin te gaan. De dierentuin van Lissabon is behoorlijk groot en ze hebben er echt alles. Voor het eerst van m'n leven ook koala's in real life gezien! <3

Na 10 dagen was het afscheid helaas nog moeilijker dan de eerste keer. Voor mij was dat met name omdat we het heel goed hadden gehad en ik terug zou gaan naar een wereld die nu niet nieuw meer voor me was. De eerste keer dat we afscheid namen, lag er nog zoveel voor me om te ontdekken. Inmiddels ben ik bijna op de helft en dan kom je, zelfs hier, in een sleur. Daarnaast kwamen er toetsen en presentaties aan waar ik enigszins gestresst voor was. Één van mijn vakken is namelijk een economisch vak waarbij ik absoluut geen achtergrondkennis heb. Aangezien het lastig is om terug te komen met een tekort aan studiepunten, zet dit nogal wat druk op de zaak. Gelukkig weet ik inmiddels dat mijn eigen school in Zwolle wel andere mogelijkheden biedt indien nodig.

Onder de toetsen die ik had, was ook de laatste toets van mijn Portugese taalcursus. Dus die cursus heb ik afgerond, hopelijk krijgen we snel de cijfers, want daar ben ik natuurlijk heel benieuwd naar. Of ik het gehaald heb of niet (en ik denk van wel), dat de cursus is afgelopen scheelt me 6 uur les in de week. Ik had de cursus op dinsdag, woensdag en donderdag van 18.30 - 20.30 uur en dat is nu afgelopen! Eindelijk heb ik weer avonden, kan ik op normale tijden eten, op tijd Skypen enzo :) (Of studeren natuurlijk.)

Na drukte vind ik het altijd heerlijk om een grote schoonmaak te houden, dus dat heb ik vandaag gedaan. Ook wel handig om een goede indruk mee achter te laten op m'n ouders, want die komen zondag deze kant op :P Ik zie er erg naar uit om ze weer te zien! Daarnaast ben ik volgende week jarig (ik zou het bijna vergeten) en ben ik heel blij dat er familie is om het mee te vieren. Ze blijven een week :) Ik weet heel goed dat ik voor ik weg ging dacht dat het heel lang zou duren, die ruime twee maanden voor ik ze dan weer zag. Maar nu is het al bijna zo ver. Ik weet niet of ik het eerder gezegd heb, maar tijd is vreemd hier. Soms gaat het heel snel, dan lijken dagen weer een eeuwigheid te duren. En in feite gaat de tijd net zo snel als anders :P

(Mocht je een kaartje willen sturen voor mijn verjaardag oid? :P M'n adres is: Rua do Poco dos Negros 23-2DTO, 1200-335 Lisboa, Portugal)

Goed, dat is het dan wel weer voor vandaag en de komende weken. Wanneer mijn volgende update is, moet ik nog even bekijken. Nadat mijn ouders weg zijn, komt mijn lieve vriendje ook al weer vrij snel, gevolgd door Levita en dan zit ik alweer bijna aan het eind van mijn tijd hier! Super gek idee.. Maar je ziet hem wel verschijnen ;) Liefsels!

  • 16 April 2015 - 21:58

    MAns:

    Nog 3 nachtjes slapen... XXX

  • 22 April 2015 - 18:44

    Opaenoma:

    Lieve Yara,
    Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Je hebt wel een heel groot kado
    gekregen in de vorm van bezoek van je lieve ouders. Fijn dat ze er zijn hé? Leuk om je
    lange verslag te lezen. De tijd gaat toch wel snel. Wij vinden het ook wel weer fijn als je
    weer veilig in Zwolle bent. Yara heel veel liefs van ons beidjes en een dikke, dikke zoen.
    Opa en Oma.

  • 22 April 2015 - 19:02

    Yara Sarfaty:

    Hallo lieve opa en oma,

    Bedankt voor de felicitatie! Ik vind het heel fijn dat ze er zijn, zeker een cadeau! En we hebben het goed samen :) De tijd gaat zeker snel, voor jullie het weten ben ik er weer!

    Liefs,
    Yara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 3862

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Study Abroad @ Lissabon

Landen bezocht: