Home sweet home? - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu Home sweet home? - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu

Home sweet home?

Door: Yara Sarfaty

Blijf op de hoogte en volg Yara

24 Augustus 2015 | Nederland, Zwolle

Zo, ruim drie weken na thuiskomst is het tijd voor mijn laatste Study Abroad gerelateerde blog. De terugvlucht naar Nederland ging voorspoedig ondanks enige turbulentie. We werden opgehaald door Levita en m'n moeder. Heel fijn om weer te knuffelen met hen! Op de weg van het vliegveld naar Nederland hebben we Raoul opgepikt in Utrecht, iedereen was thuis dat weekend :)

Thuis hebben Tim en ik onze spullen uitgezocht en gesorteerd en werd hij opgehaald door z'n vader. Zo vreemd om na al die weken weer uit elkaars buurt te zijn. Gelukkig zagen we elkaar diezelfde avond nog omdat we met zijn en mijn familie uit eten gingen, heel gezellig en een goede afsluiter!

De eerste week thuis was raar, ik viel best wel in een gat. Je komt terug in een omgeving die niet tot nauwelijks is veranderd in een half jaar tijd en jij hebt zelf wel nieuwe ervaringen en inzichten opgedaan. Ik heb rustig m'n tijd genomen om weer te wennen en me thuis te voelen. Rustig aan heb ik ook al m'n vrienden weer opgezocht en gesproken, heel fijn! Nederland heb ik misschien niet zo gemist, maar hen wel!

Wat ik wel vreemd vond om te merken is dat het leven vrij snel gewoon door gaat. Mensen vragen niet veel naar m'n ervaringen in het buitenland, het is ook lastig om het samen te vatten natuurlijk. Maar het voelt bijna alsof je dan niet bent weg geweest en dat voelt heel vreemd, omdat juist die ervaring in het buitenland nu heel groot is voor me.

Na een week tijd merkte ik dat het echt wat meer begon te wennen om thuis te zijn. Ik heb ook meteen aan mijn reïntegratie gewerkt door op zoek te gaan naar een bijbaantje (nog geen geluk tot zover, alle tips zijn welkom!). Ook zoek ik een eigen kamer. Ondanks dat het fijn is om weer in de buurt van mijn ouders te zijn, heb ik een half jaar op mezelf gewoond en ben ik daar hier ook gewoon naar op zoek.

Over een paar weken begin ik alweer met school en gaat het leven echt gewoon door. De komende tijd zal in het teken staan van foto's sorteren en het maken van een fotoboek om al mijn herinneringen zichtbaar te maken en bij de hand te hebben :) Dan heb ik ook eindelijk een redelijke selectie om aan mensen te laten zien, want niemand heeft ze nog gezien :P

Nou, dat was mijn avontuur. Ik zou het zo overdoen, ook al was het niet altijd makkelijk en gaat terug komen ook gepaard met gemengde gevoelens. Mocht er zich nog eens zo'n kans aandienen, dan doe ik het zo. Als Tim met me mee wil dan ;)

Groetjes, adeus en tot mijn volgende adventure!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 973
Totaal aantal bezoekers 3838

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Study Abroad @ Lissabon

Landen bezocht: