Veel bezoek, onbetaalde rekeningen en Lagos - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu Veel bezoek, onbetaalde rekeningen en Lagos - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu

Veel bezoek, onbetaalde rekeningen en Lagos

Blijf op de hoogte en volg Yara

04 Mei 2015 | Portugal, Lissabon

Yes, weer tijd voor een verslag. Voor mijn idee schreef ik de vorige gister, de tijd vliegt nu inderdaad. Ik heb ook vrij veel ondernomen in de tussentijd, dat helpt ook wel.

Een paar dagen na het vorige verslag waren mijn ouders hier voor een week. Heerlijk om ze hier te hebben! We hebben samen genoten van de stad, ik kon ze mooie plekken laten zien, maar ze hebben ook veel zelf ontdekt :) Ook ik heb weer een aantal nieuwe dingen gezien.

In de week dat ze er waren, mocht ik ook mijn verjaardag vieren. 22 jaar op de 22ste van april. Ik heb meer kaarten gekregen dan een aantal van de voorgaande jaren bij elkaar, super leuk! :) Samen met mijn ouders hebben we lekker van de zon genoten die dag, Portugese lekkernijen uitgeprobeerd en de dag afgesloten met een uitgebreid diner. Het is vreemd om je verjaardag te vieren als je ver weg bent van de meesten van je vrienden en familie, daarom was het extra fijn om het met pap en mam te vieren.

Toen mijn ouders weg waren, viel ik toch wel weer een beetje in een gat, ook al vond ik het niet erg om weer op mezelf te zijn. Het afscheid nemen is gewoon lastig, het kliert echt met je gevoelens. Maar ik weet inmiddels dat het met een paar dagen beter is ;)

De dag erna was Koningsdag en dat heb ik ook hier kunnen vieren. De internationale studentenorganisatie organiseert eens in de zoveel tijd een Euronight waarin een aantal landen in het thema staan van een feest. Dit keer hadden we een oranje Euronight mét stroopwafels :)

Vervolgens ging het gewone leven gewoon door, dacht ik. Totdat ik doorkreeg dat mijn huisgenoot (Angela) de rekening nog niet betaald had, terwijl ik erop had aangedrongen dat ze hem ging betalen. Nu was de deadline gepasseerd. Ook zaten we al een aantal dagen zonder internet, wegens een onbetaalde rekening. En toen ik op school zat, meldde mijn andere huisgenoot (Lana) dat we geen stromend water meer hadden. Ik had dit al eerder meegemaakt, dus het lukte me nu wat beter om rustig te blijven, maar het gooide natuurlijk alle planningen om die ik gemaakt had. Aangezien ik de enige was met voldoende geld om de rekeningen te betalen, ging ik samen met Angela naar de Loja do Cidadão om de rekeningen te betalen en het hoognodige water terug te krijgen. Dit gebouw heeft allemaal loketten voor gas, water, licht, tv, enz. Eigenlijk iedereen die een probleem heeft met de rekening komt daar naar toe, beveiliging is dus aanwezig. We hebben lang moeten wachten, maar uiteindelijk was het allemaal opgelost en hadden we het water terug toen we thuis kwamen. Mijn buddy hier (Anastasia) had me al aangeboden om bij haar te komen eten en slapen, dus ik ben alsnog op het aanbod in gegaan, alleen maar om het allemaal even los te kunnen laten. Stressvol gedoe, ik houd er niet van.

Anastasia had mij ook uitgenodigd om mee te gaan met haar naar Lagos, waar het huis van haar ouders leeg staat. Dat leek me wel een leuk tripje, dus afgelopen weekend ben ik samen met haar in Lagos geweest. Heerlijk om de stad uit te zijn, de natuur in. Het is een veel kleinere stad dan Lissabon en het weer was erg goed (verbrand!), dus ik heb erg genoten. Vanochtend zijn we terug gekomen en daarna moest ik door naar school. En dan staat morgen het volgende leuke op het programma, want dan komt Tim weer! :)

Hij blijft 10 dagen en hij wordt opgevolgd door Levita, zij komt een paar uur nadat hij weg is! Dus de komende 2,5 week heb ik bezoek, waarna ik nog maar één lesweek heb en daarna examens en vakantie. Het vreemde is dat ik pas deze week op mijn half-way point zit in Portugal, terwijl ik het idee heb dat ik al bijna aan het eind ben.

Nou, dat was weer een mooi verhaaltje. Ondertussen studeer ik overigens wel gewoon, veel lezen en groepswerk, maar dat zijn niet de meest interessante dingen om mee te delen.

Volgende verslag zal wel weer eventjes duren, want de komende tijd vermaak ik me wel met mijn bezoek ;) Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 3836

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Study Abroad @ Lissabon

Landen bezocht: