School, gekopieerde boeken en meer - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu School, gekopieerde boeken en meer - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Yara Sarfaty - WaarBenJij.nu

School, gekopieerde boeken en meer

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

06 Maart 2015 | Portugal, Lissabon

Ik ben hier inmiddels drie weken en heb twee weken van school achter de rug. Dat is wel weer even inkomen na een half jaar stage lopen en aangezien mijn vakken nogal slecht verdeeld zijn over de dagen, duurt het eventjes voor er een ritme in zit.

Ik volg hier vijf vakken:
- Strategic Management
- Strategic Marketing
- Human Resources Management
- Human Behaviour in Organisations
- Monetary and Financial Economics

Zoals je ziet, heb ik met name voor management vakken gekozen. De faculteit is hier verdeeld in Management en Economie en omdat ik een Erasmusstudent ben, kan ik van beide opleidingen vakken kiezen. Maar ik ben absoluut niet economisch aangelegd, maar moest helaas toch een economisch vak kiezen omdat dit als enige nog in m'n rooster pastte.

Naast deze vakken volg ik ook de Portugese taalcursus die drie avonden achter elkaar van 18.30 uur tot 20.30 uur wordt gegeven. Als ik gewend was aan om 21.00 uur eten was dit niet zo'n probleem geweest... Gelukkig duurt de cursus tot halverwege april en heb ik het dan hopelijk afgesloten met een toets en een certificaat behaald :)

Voor de vakken heb ik boeken nodig, maar ze kopen is een duur geintje. Daarnaast kan ik ze niet weer verkopen voor ik weg ga. Gelukkig hebben ze hier copy shops waar je hele boeken kunt laten afdrukken en inbinden voor €5 tot €10 per stuk. Legaal is het niet, maar het is heel normaal om te doen. De docenten hebben er over het algemeen ook geen problemen mee.

De afgelopen weken ben ik naar het Buddy Dinner geweest samen met m'n buddy, waarna we zijn gaan stappen. Je hebt hier de uitgaansbuurt met heel veel kleine kroegjes, maar iedereen staat op straat. Heel normaal natuurlijk! Vooral erg prettig als er een taxi of ambulance langs moet :P Daarnaast hebben ze hier veel clubs, ook die heb ik verkend. Niet per se mijn ding, maar wel leuk voor eens in de zoveel tijd. Wat veel leuker was, was de meeting voor CouchSurfers in een normale bar. De sfeer was heel relax en ik heb mensen uit Brazilië, Oekraïne en Palestina ontmoet. Culturen en talen zijn zo interessant!

Boodschappen doen blijft uitdagend. Naast dat ik de helft van de dagen niet weet wat ik eens zal eten, is het ook nog niet makkelijk om dan te vinden wat je nodig hebt. Gelukkig heeft mijn huisgenoot me uitgelegd waar ik de Chinese supermarkt kan vinden en heb ik daar lekkere Oosterse sauzen en dergelijke kunnen halen. En ook: pindakaas! Met nootjes :)

Vanavond heb ik de verjaardag van m'n buddy Anastasia, ben uitgenodigd voor het avondeten. Maar wel pas om 20.00 uur natuurlijk. Morgen ga ik, naast huiswerk doen, ook de grote shopping centres (en hopelijk grote supermarkten) verkennen. Zondag ga ik een Engelse kerkdienst bijwonen en daarna naar het strand om te genieten van een georganiseerde picknick. Weersverwachting: zonnig, 23 graden.

Obrigada voor het lezen en tot de volgende update!

Tchau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3850

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Study Abroad @ Lissabon

Landen bezocht: